sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Projektin #RHgoesMunchen viikko 5/16

Alkaa olla hyvä treeniviikko taas paketissa! Kilsoja tuli yhteensä 145,8km, joka on samalla uusi PB :) Juna puksuttaa kohti Muncheniä hitaasti mutta varmasti :)

Juoksu kulkee tällä hetkellä ihan kivasti. Kevyet lentää, mutta jotenkin noi kovemmat treenit on vähän nihkeitä ja niihin lataa aina kovemmat odotukset mitä lopputulema kuitenkaan on, mutta niin se on mulla aina ollut. Ennen Berliiniäkin mun treenivauhdit jäivät mun kisavauhdista selkeästi, joten täytyy vaan luottaa omaan tekemiseen ja koutsin neuvoihin :) Hyvä tästä vielä tulee!

Tiistaina kävin Pukinmäen radalla tekemässä vähän intervallitreeniä. Treeninä oli 2x1km/4' + 10min verkka + 8x400m/2' + 10min verkka + 1km. Vedot kulki pitkistä palautuksien avulla mallikkaasti. Ekat tonnit #rennonkovaa 3.36 ja kaseilla sai vauhtia kiihdytettyä jokaisella vedolla edellisestä (1.15 -> 1.08). Vika tonnikin tuli ihan kivasti 3.20, joten treenistä jäi hyvä maku :)

Viikon toinen kehittävä treeni oli perjantaina, kun edessä oli 15km maravauhtinen veto. Vedin tämänkin treenin, niin kuin tiistaisenkin treenin, ennen aamupalaa ja startti ennen klo 06 reilusti. Tämä ei ole optimaalista, mutta esim. perjantain treeni olisi jäänyt tekemättä kokonaan, jos en olisi sitä ennen duunia juossut! Ne todelliset "Key Sessionit" tulen kyllä tekemään viikonloppuisin ja hyvin levänneenä, juuri niin kuin viime syksynä ennen Berliiniäkin tein.

Maravauhtinen kulki kuitenkin ihan kivasti ja avg vauhti vedolle oli 3.53/km. Syke oli korkea, mutta onhan tässä aikaa kehittää ns. marasykkeillä juoksu sinne tavoiteltuun 3.50/km vauhtiin.

Tänään kävin hölkkäilemässä 32km pitkiksen rauhallisella vauhdilla ilman mitään loppunostoja. Ensi viikolla sitten ehkä jotain loppunoston tynkää pitkiksellekin, mutta kahtellaan nyt..

Viikko 30 (20.07.15 - 26.07.15)
[week5/16]
ma 20.07
aamu:
Juoksu 13,56km [pk kevyt/reipas] [1.10.28/avg132/4.27/km]
Sali [core 30min]
iltapäivä:
Juoksu 10,63km [pk extrakevyt] [52.05/avg118/4.54/km]

ti 21.07
aamu:
Juoksu 18,96km [vk vedot 2x1k + 8x400m + 1k] [1.45.36/avg128/5.34/km]

ke 22.07
aamu:
Juoksu 10,30km [pk extrakevyt] [50.38/avg115/4.54/km]
Sali [core 30min]
ilta:
Hieronta [60min]

to 23.07
aamu:
Juoksu 15,44km [pk kevyt/reipas] [1.08.27/avg132/4.26/km]
Sali [core 30min]
iltapäivä:
soutua 6min/1,5km ja juoksua 9min/1,5km :) mutta hei, kaikki lasketaan ;)

Juoksu 6,10km [pk extrakevyt] [31.20/avg116/5.08/km]

pe 24.07
aamu:
Juoksu 23,06km [15km @marathon pace] [1.42.09/avg146/4.25/km]

la 25.07
aamu:
Juoksu 14,23km [pk kevyt] [1.08.22/avg122/4.48/km]

su 26.07
iltapäivä:
Juoksu 32,02km [pk extrakevyt] [2.35.04/avg123/4.50/km]

YHTEENVETO:
Juoksu 145,8 km & 11h 43min
Muu liikunta 3h 16min
Lihashuoltoa päivittäin n. 30min
--> 14h 59min
Suunto Running Performance 66 :) Paino ennen lauantain häitä 74,9kg

Tästä on mukava lähteä kohti seuraavaa viikkoa, eli viikkoa numero 6.

Viikon kuva on tällä kertaa video. Video on torstaiselta aamulenkiltäni, jolloin aikaisin aamusta Vantaalla oli syksyisen fiiliksen omaava, usvainen ja kolea aamu.. Ihan niin kun heinäkuussa kuuluukin olla ;)

video

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saat kommentoida ja kysyä ihan mitä vaan, vastaan niihin ihan mitä vaan....