keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Päätetään blogihiljaisuus

Paljon on aikaa kulunut siitä, kun viimeksi tänne olen jotain kirjoitellut :) Paljon on ehtinyt tapahtumaankin, joten pieni bloggaus on ehkä paikallaan :)

No ensinnäkin akillesjänteeni kipeytyi sen verran pahasti pari viikkoa sitten, että olen juossut todella säästeliäästi viime viikot ja päivät. Viime viikolla juoksin yhden lenkin ja tällä viikolla olen juossut yhden lenkin. Muuten olen käynyt salilla heilumassa ja kuntofillarilla ja crossarilla sotkemassa.

Mutta ehdin mä silloin parisen viikkoa sitten tehdä debyytin 800m kisassa :) Kyseessä oli itsenäisyyspäivän kisat ja paikkana Esport Arenan 393m rata. 800m oli juuri niin raaka matka kuin ajattelinkin sen olevan. Keuhkoputkeni vinkui vielä seuraavana päivänäkin :) Aika 2.15,07 kirjataan nyt tämän matkan ennätykseksi ja sitä voi sitten joskus lähteä rikkomaan :)

Esportissa mennään!
Tuon kasin jälkeen, ja vähän sitä ennenkin, akillejänteeni kipeytyi kuitenkin sen verran pahoin, että päätin jättää juoksut vähän aikaa, jotta ei sen enempää kipeytyisi.. Olin melkein viikon juoksematta ja akilles rauhoittuikin melko nopeasti. Sen jälkeen olen juossut joka toinen päivä, esim. eilen juoksin Suunnon joulujuoksussa 11km :)

Iloinen suuntoperhe :)

Tää mun treenailu on Berliinin jälkeen ollut ihan on-off meininkiä ja missään vaiheessa en ole päässyt takaisin treenirytmiin. Aina on tullut jotain vastoinkäymistä kylkiluista ja akilleskivuista lähtien.. Paino on noussut siinä sivussa melko korkeaksi, ollen nyt 79,4 (+6,4kg pre berliinistä:)) Tässä myös yksi iso syy blogihiljaisuuteenkin...

Tämän viikon alusta päätin kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa taas ruokavalion parempaan kuntoon & samalla alkaa treenailemaan vähän enemmän. Kattoos taas juhlapyhien jälkeen että missä mennään sen asian kanssa :) Yritän harrastaa "hikiliikuntaa" väh. tunnin per päivä ja siihen päälle lihaskuntoa 30min per päivä. Juoksua varmaankin joka toinen päivä, muuten crossaria, soutua ja kuntofillarointia.

Viime viikonloppuna leivottiin muksujen kanssa perinteinen piparkakkutalo. Siitä tulikin suurin koskaan! Saas nähdä kuinka iso ensi vuonna ;) Sivutuotteena (aitapalasista) syntyi myös piparinen tuikkukynttilän lyhty :) Huom. Kattoikkunoissa olevat tikut olivat ainoastaan kuivumisen ajan tukemassa ;) Mun omatekemä pikeeri oli sen verran tyjyä kamaa, että tukia ei olisi varmaankaan edes tarvinnut ;)

Palaillaan taas!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saat kommentoida ja kysyä ihan mitä vaan, vastaan niihin ihan mitä vaan....